Klokkenwerkboeken

Moeite met analoog of digitaal klokkijken? Oefen dan de doelen van klokkijken in deze werkboeken! Voordat je begint met de opdrachten, heb je een uitlegkaart. Deze kaart legt precies uit hoe de wijzers/nummers van de klok moeten staan voor bijvoorbeeld een heel of half uur.

Oefeningen met herkenning, oefeningen met het tekenen van de wijzers en het invullen van de wekker, en tot slot bevat het werkboek proeftoetsen. Zo zie je gelijk waar je staat!

Inclusief antwoordenboek en uitlegkaarten die op A3 uitgeprint kunnen worden als klokposter in de klas.
Ongeveer €1,50 per leerling per werkboek en ieder jaar weer te gebruiken in meerdere groepen!


Klokkenwerkboek 1 - analoog


- Werkboek met 60(!) bladzijdes over analoge klokken
- Uitlegkaarten over het hele uur, het halve uur, de kwartieren, tien over
en tien voor, vijf over en vijf voor en losse minuten
- Oefeningen met herkenning of zelf invullen van de wijzers
- Afvinklijst van werkbladen bij de inhoudsopgave
- Werkbladen zijn los in te zetten of als geheel werkboek
- Inclusief antwoordenboek


€36,95 (pdf)


klokkenwerkboek 2 - digitaal

- Werkboek met 60(!) bladzijdes over digitale klokken
- Uitlegkaarten over het hele uur, het halve uur, de kwartieren, tien over
en tien voor, vijf over en vijf voor en losse minuten
- Oefeningen met herkenning of zelf invullen van de digitale klok
- Afvinklijst van werkbladen bij de inhoudsopgave
- Werkbladen zijn los in te zetten of als geheel werkboek
- Inclusief antwoordenboek


€36,95 (pdf)

ACTIE: Beide werkboeken ook als bundel te bestellen voor maar €65!
(in plaats van €73,90)


Deze klokkijkwerkboeken zijn gemaakt door een leerkracht om leerlingen te ondersteunen bij het leren van de klokkijkdoelen. De klokkijkwerkboeken helpen leerlingen bij het leren van de klokkijkdoelen. Met deze klokkenwerkboeken kan gedifferentieerd worden. Leerlingen kunnen starten in het werkboek dat aansluit bij waar zij gebleven zijn met de klokkijkdoelen.

De klokkijkwerkboeken leren leerlingen zelfstandig een probleem oplossen, bevorderen het zelfstandig werken en het zelfvertrouwen van leerlingen en verzorgen de herhaalde instructie nadat een steunkaart is uitgelegd door leerkracht/ouders/verzorgers.

Deze klokkenwerkboeken zijn dus géén vervanging voor uitleg, maar ondersteunen leerlingen bij het leren.